Hur mycket bör jag äta?

Hey peaches!

Ja, just nu så känns det som om jag skulle kunna äta en hel ko... eller två.
Att matlusten ökar i takt med aktivitet, ja, det krävs det ingen kärnfysiker till att förstå.. magen kurrar, thats it!
Men om man nu, som jag, följer ett ganska så strikt matschema/räknar kaloriintag så kan det ibland känns som en ren djungel... en del säger att man ska äta si, andra säger så.
- Ja, hur gör man då då?

Nyfiken på fakta, som jag är, så satte jag mig och använde mig utav den bästa grejen som någonsin uppfunnits: Google. Och vad hittar jag där då?
Jo, jag hittade faktiskt en sida, den finns även som tidning i din livsmedelsbutik/mack mfl.

Okej, på sidan fanns det iallafall en "räkna ut ditt dagliga kaloribehov"

Supersmidigt!
-Right?
Så, självklart så testade jag...haha...ja, inte så konstigt att jag är hungrig...haha...
"Ditt dagliga kaloribehov är 2760 kilokalorier och är ett ungefärligt riktvärde för hur mycket energi du förbrukar under en dag.
Vill du gå ner i vikt?
Om du minskar intaget med 500 kcal till
2260 kcal/dag. kcal/dag kan du gå ner 0,5 kilo per vecka."

Okej. 0,5 kg/v. är inte det jag vill...jag vill ju gå ner runt 1 kg/v. och är helt OK enligt ordination från hälsocoachen.
Så, jag får nog se över detta igen...Jag är ju trots allt ute efter ett långsiktigt och hållbart sätt som kommer ge bra resultat som håller.

-Vill du göra testet så klicka HÄR 👈


Så med det sagt så ska jag ta mig en runda till för att se vad jag kan hitta för nyttigt att spara i hjärnbanken.
Hoppas att Ni haft en awesome alla hjärtans dag 💓

På återseende! Pösselipöss!😘

Sitt ner i båten Britt-Marie, vi hörs och störs!

Gillar

Kommentarer

Nya inlägg