Knep för att inte gå upp under semestern

Var aktiv!

Du har legat i för att uppnå den perfekta bikinikroppen och nu känner du dig redo för beach 2014, right?
- Men semester, avkoppling och god mat kan lätt göra att du snabbt går upp i vikt igen.
Här är knepen som gör att du kan njuta samtidigt som du behåller din snygga kropp.

Självklart ska du koppla av och ha det härligt på semestern. Men ibland kan du resa dig upp ur solstolen och utöva dessa enkla aktiviteter för att på så sätt upprätthålla din blomstrande fysik.
Notering: Exakt kalorimängd beror på vikt. Följande nummer är baserat på en vikt på cirka 70 kilo
TIPS: Men jag kan tipsa om en sida där du kan räkna ut den exakta kaloriförbränningen och den hittar du 
här.

Rida

Ett effektivt sätt att gå ned i vikt är att rida. Många ställen, speciellt utomlands, erbjuder hästridning på stranden. Bra för magen, rumpan och låren och du bränner cirka 456 kalorier på en timme.

Hyr en cykel

Att cykla gör susen för konditionen och det är ett fantastiskt sätt att se naturen. Hyr en hoj i en timme och bli av med cirka 614 kalorier.

Testa att paddla kanot

Sommaren är en perfekt tid att spendera på vattnet. Hyr en kanot i en timme och paddla i lagom takt så bränner du cirka 493 kalorier.

Spela fotboll

Att spela lite boll är ett utmärkt sätt att trimma benen och rumpan. En match på en timme gör att du bränner 493 kalorier.

Kasta frisbee

Bästa sommarsporten måste ju ändå vara att kasta frisbee. En timmes kastande bränner 214 kalorier.

Simma

Ta en tur i poolen eller i havet. Simning är extremt effektiv träning och samtidigt väldigt rogivande. En timmes simning innan frukost bränner cirka 428 kalorier.

Spring längst stranden

Sätt på dig dina löparskor och ge dig ut på en runda på stranden och du kan räkna med att göra av med cirka 300 kalorier.

Gå omkring

Ett bra sätt att bli av med kalorier är att promenera. En promenad på en timme bränner cirka 195 kalorier.

Spela beach-volleyboll

Ligg inte bara som en grillad räka i solstolen och titta på när andra spelar, utan hoppa upp och börja kasta boll du med. En timme spel bränner cirka 242 kalorier.

Aerobics

När det gäller att bränna kalorier snabbt är aerobics den bästa träningen. Många stora hotell erbjuder aerobics-klasser så det är värt att kolla upp. Ett intensivpass gör att du bränner cirka 493 kalorier medan ett lågintensiv bränner 428 kalorier per timme.

Surfa

Lär dig någonting nytt på semestern! Surfing är ett utmärkt sätt att bränna kalorier. En timmes session bränner cirka 214 kalorier.

Spela tennis

Om du har tur så har hotellet du bor på en tennisbana. Utnyttja tillfället att spela en match för du bränner nämligen 298 kalorier på en timmes tennisspelande.

Sitt ner i båten Britt-Marie, vi hörs och störs!

Gillar

Kommentarer