Musiken är A och O när du tränar!

Har du någonsin varit på ett ställe, där du ska utföra ditt boostade träningspass, och musiken bara är såååå fel?
Så pass fel att du tappar motivationen och rent av känner *blöö*?

Tipset är, självklart, att använda dig utav ett headset och en playlist som du inte behöver ändra var och varannan låt för att kunna deffa så som du vill och känner för...
Motivationen har ju en tendens att tryta när du inte blir sporrad, peppad och blir tilldelad lite "jävlaranamma".. känns det igen?

Jag har gjort en playlist på min Spotify som jag dels har döpt till "The Ultimate Workout - Blood, Sweat and Tears" som jag bara proppat full med musik som jag vet att jag går igång på! 
Ett klockrent exempel är att jag sätter på playlisten när jag ska fixa mig på morgonen...å vipps så har jag gjort allt jag skulle på en tid som är obefintlig, eftersom att det boostar kroppen att jobba snabbare, hårdare osv.
- En enkel energikick!

Vissa anser att hårdrock är deras "cup of tea" när de tränar... jag är av den typen som gärna spelar house eller trance, så länge det är ett bra flöde, en sjuhelvetes bra bas och ett tempo som inte överskrider ens förmåga att hålla takten... även om jag nu i grund och botten är dansare så har jag inte längre flåset eller kroppen (än) att utföra vilka tempon som helst... Ni vet, det var en gång i tiden då jag faktiskt ägde ett 6 pack och inte det i kylen 😉

Jag har, som en lite "reminder", ett album på Facebook där jag har gamla bilder på mig, från skoltiden allra helst. Och där ser jag förändringen jag gjorde, men jag minns så väl att jag aldrig var nöjd. Oavsett storlek. Oavsett sexpack eller ej. Inget var bra.
Och jag vet varför. Idag. Jag har gått från att bara vilja passa in, till att vilja stå ut, vara min egen och i och med att jag tränat upp min självbild har jag på köpet fått ett sjuhelsikes självförtroende. - Idag tror jag på MIG själv och inte på vad andra säger!

Sitt ner i båten Britt-Marie, vi hörs och störs!

Gillar

Kommentarer