TräningsNarkoman?

Igår blev det ett maxat pass, igen! Och denna gång hade jag sällskap utav ena kollegan, så det gav en hel del pepp och jävlar-anamma!

Men ack så skönt! Kroppen redigt brände när jag gick hemåt...
Och inte för att skryta (Hell ueah I do!!!) men jag slog nog mina rekord med hästlängder i magövningar OCH squats!!
Mage- 200! 100st övre- och 100st nedre magmusklerna (20x5 ) med endast några få sekunders vatten/andningsuppehåll.
Squats-80! 15+16+18+16+15 och däremellan vattenpaus på max 30sekunder.

- Är jag mör idag?
- Nja, det var värre igår när jag gick hem och sen skulle kliva i badkaret för att ta en dusch. Men jag tror bestämt att mina stretch-övningar hjälper mig en bit på traven....

Men ger träningen resultat?
Ja, det vågar jag verkligen påstå....
Som tjockis så har en ju en tendens att få en hängande buk och inte för att det är en ursäkt, men det blir inte direkt bättre av att en fött barn och att halva magen inte har någon känsel (!?) men nu börjar det det visa sig i formen att magen drar in sig, sakta men säkert!
Även om "experterna" säger att Du inte kan rikta träningen till något specifikt mål eller yta, så säger jag det motsatta! Det är så klart att du kan träna mer eller mindre och få fler eller färre resultat på olika kroppsdelar! ABSOLUTLEY! 😘
Dock måste en ha i åtanke att HELA kroppen tar åt sig utav de övningar du utför och att du HELA kroppens förbränning sätts igång - så det tar tid ,men var sak har sin tid, inte sant??

Så här står det i en artikel:

Situps förbränner t.ex. inte speciellt mycket fett på magen. Oavsett hur man tränar väljer kroppen själv hur den sätter igång med att förbränna fett. Vissa människor tappar mest vikt på armarna, andra på magen eller på något helt annat ställe på kroppen.

Eftersom det är omöjligt att styra fettförbränningen så att den endast ska rikta in sig på magen, gäller det i stället att öka den allmänna fettförbränningen – och då är styrketräning av alla kroppens stora muskelgrupper (säte och lår men också bröst, rygg, mage, axlar och överarmar) särskilt effektivt. Börja t.ex. med två löprundor i veckan kombinerat med två styrkepass.

Sitt ner i båten Britt-Marie, vi hörs och störs!

Gillar

Kommentarer