Vad är 7punkt0dieten?

Frågorna är många från Er läsare som undrar "Vad är det här med 7punkt0dieten?"
Well, för att vara ärlig så är det mitt matschema som jag försökt hålla i alla år, men det var min käre Nääädie som satte ett namn på det. 

Det går ut på att äta 6x7:
3 små mål mat & 3 mellanmål / 7 dagar i veckan kombinerat med träning.

Så här har jag lagt upp mitt matschema, men givetvis så varierar det från dag till dag, men med hjälp av Shape up-appen så har jag stenhård koll på mitt kaloriintag, dag för dag, samt att jag kan lägga in mina träningsaktiviteter. Grym app!<

Anledningen till att det står -minus på förbrukat var för att jag tränat och förbränt mer än jag ätit - men det kan man lätt åtgärda med en bra sallad fylld med proteiner <3

I appen kan du även lägga upp delmål och slutligt mål på hur mkt du vill gå ner i vikt och sedan räknar appen ut HUR mycket du behöver få i dig under en dag samt hur lång tid det kommer att ta fram tills dess att du nått ditt mål med viktminkningen. Bra va? Supernajs, enligt mig!

- Just dessa två kommande veckor ser mitt matschema lite annorlunda ut då jag ska förminska magsäcken så att matintaget inte blir lika stort och så att jag slipper det konstanta "suget" efter socker.
- En måltid ska i slutändan se ut såhär:
"Hela kostcirkeln": 1dl kolhydrat, 2dl protein, fyll ut med sallad, få gärna med bra fetter! + 50cl vatten
Du ska även få in 5st frukter/per dag och 2 liter vatten/per dag

 

Matschema - alt. på hur en dag kan se ut

07:00 - Frukost
Smoothie max. 250kcal

10:00 - Mellanmål
Frukt + 50cl vatten

13:00 - Lunch
Shake alt. keso m. banan
+ 50cl vatten

16:00 - Mellanmål
Frukt + 50cl vatten

18:00 - Middag
"Hela kostcirkeln"
1dl kolhydrat
2dl protein
Fyll ut med sallad, få gärna med bra fetter!
+ 50cl vatten

21:00 - Mellanmål
Frukt alt. fullkornknäcke m. keso

 

Här nedan ser ni ett alt. på en bra lunch

(Detta är Shape up-appen)
Utsökt gott och enkelt!

- Ingen blir en "skinny bitch" utav å sitta som en påse nötter i soffan och moffa i sig "nyttigheter".

Träningen lägger du själv upp. Om det är så att du vill gå på gymmet eller träna hemma - Det enda som krävs utav dig är att DU MÅSTE RÖRA PÅ DIG!
- Men som för min del kräver jag en del variation för att jag inte ska ledsna, så en dag är inte den andre lik!
Igår utformades detta schema som sedan kombinerades med 4,5km rask promenad och cykling. (plus tiden i lekparken - aktivitet även det! så länge du inte sitter på din feta röv och halvsover!)

Börn That Ass!

Warm-up
Spinning 10min
resistor: 2-4

Water break

Yogaball
-Sit-ups 15x3

Water break

Yogacarpet
-Back/Shoulders push-ups 15x3
-Knee push-ups 15x3

Water break

Yogaball + Dumbbell
-boxing 25x3
-birdfly 15x3
-side run 15x3
-face 2 knee 15x3
-side spin 15x3
-shoulders 15x3

Water break

Squats 
tot.20 first week, then add.
-5
pause
-4
pause
-6
pause
-5

Water break

Yogacarpet
Sit-v/dumbbell split x-arm 15x3

Yogaball
-Sit-ups 15x3

Stretching + Water break

 

Nu finns det inte längre några ursäkter - nu är det "kö'ba'kör!" som gäller!

- Magen är mindre uppsvälld - och jag har MER energi! <3
- Rumpan börjar ta form och ansiktet har fått en ny lyster <3

 

Om Ni känner Er "lost" i smoothie-djungeln så är det bara att hojta till så kan jag lägga upp några smarriga recept!

Lycka till!

På återseende! Pösselipöss!
 

Sitt ner i båten Britt-Marie, vi hörs och störs!

Gillar

Kommentarer